Doporuceni pro moje mail reseni

Jakub JirkĹŻ jsem na sosacek.org
Čtvrtek Srpen 5 16:13:08 CEST 2004

On Thu, Aug 05, 2004 at 03:53:41PM +0200, Ing Peter Jevoš wrote:
>  Dobry den

Dobrej, dobrej ... :)

>  Chtel bych se Vas zeptat na radu a nazor
>  Navrhnul jsem reseni a byl bych rad kdyby ste ho v kratkosti okomentovaly ( vyhody , nevyhody, po/ne-pouzitelne a tak) Jedna se o postovni reseni pre velky pocet uzivatelu ( 100 000 az do 500 000) , kde
>  SMTP server : Postfix
>  MDA: Maildrop
>  Autentikace: Cyrus SASL
>  IMAP server : Courier Imap
>  Web klient: Squirrelmail
>  Db: Mysql

Tohle je presne ta kombinace kterou bych chtel nasadit misto qmailu s
hafo moc patchi a vpopmailu, takze se s dalsimi poznatky urcite
nezapomente pochlubit :) (verim ze nejsem jedin(n?)y koho to zajima)

>  T.z. pouzivam virtualny uzivatele , ktere jsou ulozeny v tabulkach v Mysql. Posta se uklada ve formatu maildir do /home/virtual/.., kde jsou pak uzivatele rozcleneny do stromu podle urciteho klice. Klientsky pristup je zajisten pres protokol Imap. Uzivatele pak pouzivaj pro pristup ke poste web prohlizec. Na pocitaci jeste bezi Apache (kvuli webmailu) s PHP. Nepouzivam zadny antivurs/spam ochrannu.

No prinejhorsim mate vymluvu az budou lidem chodit emaily dlouho :)

>  Vsechno bude bohuzel bezet jenom na jednom pocitaci na pateri (na vic nejsou zdroje). Podle prozatimnych skusenosti se stavajicim systemem, tak pozadavky na smtp server se pohybuji zatim asi 100/minutu. Quoty jsou nastaveny na 5MB na schranku a 100 mailu v 1 schrance
>  Takze:
>  1.Jaky bych mnel pouzit filesystem pro /home/, kde budou ulozeny vsechny schranky (xfs, reiserfs, ..) ?

xfs pripojene na sync by mohla byt dobra volba, ale obavam se ze by to
ten pocitac nestihal. ale postfix ma nejakou volbu na sync dorucovani a
maildiry vydrzi docela hodne.

>  2.Jaky by mnel mit pocitac hardw. parametre ?

To vam neporadim. Ale urcite neco kvalitniho, predpokladam ze rozdelit
to mezi vic procesoru by nebyl spatny napad. A hroooozne moc pameti.

>  3.Jaky je potreba pouzit RAID (1,5), aby to nezatizilo jeste vice celou rezii pocitace ?

Uroven 1 na dva disky, uroven 5 na 3 diky, uroven 1+0 na 4 disky, ale ty
disky radsi od ruznych vyrobcu nebo aspon z ruznych serii.

Uroven 1+0 se 4mi disky bude asi nejlepsi, ale nevim jestli to nejaky hw
radic umi. Respektive asi umi, ale nevim jetli to umi radic ktery NENI v
cenove kategorii ,rodinny domek`.

--
Jakub Jirků <jsem na sosacek.org>

BOFH excuse #227: