OT Re: HW nároky na firewall

Vlada Macek tuttle na bbs.fsik.cvut.cz
Pátek Srpen 6 16:36:19 CEST 2004

[Autor citovane zpravy: postmaster na mga.sk, cas odeslani: 06.08.2004 16:12]

Jen kratkou poznamku k debate.

>a rozhodne si nemyslim, ze firewall je "suborom opatreni" (ake, to kolega
>nedefinoval) zahrnujuce aj proxy :)

Podivate-li se sem:

http://www.webopedia.com/TERM/f/firewall.html
http://en.wikipedia.org/wiki/Firewall

A koneckoncu rovnou i sem:

http://www.google.com/search?q=firewall+definition&lr=

Zjistite, ze pojem firewallu lze chapat i daleko sireji nez jako pouhy
tradicni paketovy filtr. Pro debaty je schopnost ujasnit si definici
pojmu a docasne i pristoupit na tu, kterou pouziva druha strana, velmi
prinosna. Nikdy cely svet nedonutite, aby si pod danym slovem predstavil
to, vy pokladate za spravne.

Budu-li mit na jednom boxu o dvou sitovkach paketovy filtr a na jinem
boxu uvnitr privatni site Squid, ktery ma na prvni boxu nastavene
vysadni postaveni, budu vesele obema boxum dohromady rikat firewall ve
smyslu soubor opatreni (anglicky "system").

>je mi luto, ze musim byt nezdvorily, ale na tuto temu koncim. je to flame.

Nezdvorilost muze byt na miste jen ve vyjimecnych pripadech (pricemz me
nenapada zadny priklad) a tento k nim rozhodne nepatril. Hrubosti
ukazujete pouze vlastni slabost.

VM