IMAP a vytvareni slozek

Ivo Panacek ivop na jlabs.cz
Úterý Srpen 10 20:24:40 CEST 2004

volesak na aristia.cz wrote:
> Dobreho slunecneho dne preji vsem,
> doufam, ze vetsina z prihlasenych nesedi s nohama ve vode ale s chuti sedi u
> pocitace, poti se a cekaji na muj dotaz :)
>  Mel bych takovy problemek, se kterym jsem se doposud nesetkal. Snad to
> souvisi s jinou distribuci, nevim.
>
> SUSE 9.1, postfix, imap (jedno jaky)
>
> IMAPem se pripojim a vse je OK az na...  na strane klienta by se to melo
> jevit tak, ze kdyz odeslu mail, presune se odeslany mail do slozky "odeslana
> posta" pod IMAP uctem. Toto se ale nestane. Odlozi se do lokalni slozky.
> [...]

Dobry vecer.

IMAP server ma uvnitr hierarchicky usporadane slozky.
Pro kazdeho uzivatele je jedna z nich vstupni (top-level)
a zhusta se ji rika INBOX (uppercase) z pohledu uzivatele = pripojeni.
Uz jen pro poradek - oddelovacem slozek byva (ne nutne) tecka
a pripadna diakritika v jejich nazvech je "skoro" v UTF7.

Semanticky vyznam jednotlivych podslozek (trash, drafts, templates, sent, ...)
neni pro IMAP server (pokud vim) podstatny, to je zalezitost klienta.

Jake to ma dusledky pro klienta:

- mimo INBOX nema zadna prava (obvykle, v praxi muze mit pristup k vice top-level slozkam),
   takze jinde nemuze delat podslozky

- je JEHO veci, jak pojmenovava INBOX ("Dosla posta", ...), aby udelal radost svemu uzivateli

- je JEHO veci, co udela s mailem pri stisku "odeslat" - vase prani je, aby
   udelal dve ruzne veci
     a) odeslal ho pres SMTP vhodnemu serveru, ktery ho dale doruci adresarovi
     b) nakopiroval NEJAK (!) mezi "odeslane maily"
         - coz je nejrychlejsi zkopirovanim nekam na lokalni stroj
         - nebo lepsi IMAP protokolem na IMAP server do vhodne slozky
   ovsem toto chovani se v nem musi nastavit - uvedomte si, ze v takovem pripade
   je mail odesilan 2x : jednou SMTP, podruhe IMAP => jste-li pripojen pres modem
   a platite za cas a posilate neco velkeho ... !

- je JEHO veci, zda pri nastaveni, kdy odeslane maily kopiruje do INBOX.Sent,
   svemu uzivateli ukazuje "Dosla posta" -> "Odeslana posta", ci neco jineho :)
   NIKOLIV veci IMAP serveru

Zaver: proto se vam to tak chova s libovolnym IMAP serverem a je jedno, zda
to je SuSE, ci jina distribuce. Nastavte si spravne klienta !

PS: Nebylo by spatne, kdyby slo nastavit odeslani = kopie do spravne IMAP slozky,
z niz by to sam IMAP server podal vhodnemu MTA a soucasne dal mezi odeslane.
Nezkoumal jsem, zda to nektere IMAP servery a IMAP klienti umi, mohly by.
Bylo by to sikovne.
--
S pozdravem
Ivo Panáček