SPF record

Petr Vileta petr na practisoft.cz
Čtvrtek Srpen 12 01:58:45 CEST 2004

Provozuji

> Z tohohle pohledu jste koncovy uzivatel ;-)
Dekuji za urazku :-)

>  Takze pokud se chcete zbavit
> problemu s tim, ze Vase domeny nekde odmitaji kvuliva SPF, zaradte si do
> DNS pro tyhle domeny SPF zaznamy. To je vse. Jednoduche, na
No zatim me kvuli SPF nikdo neodmita.

> spf.pobox.com na to dokonce maji wizarda. Jak je to s podporou SPF pro
Hmm, taxem narazil hned na zacatku :-)
Muj server se jmenuje ns.domena.cz (protoze si delam DNS), ale domena je
registrovana jako www.domena.cz a reverzni zaznam ma na tohle jmeno. Takze
kdyz do wizarda zadam domena.cz, tak nemam (udajne) MX record, kdyz zadam
www.domena.cz), tak nemam A record a kdyz zadam ns.domena.cz tak zase neco
jineho (uz nevim).
Nicmene jsem s jednim jmenem zkusil tim wizardem projit a nastavit to pro
vsechny hostovane domeny. For je v tom, ze kazde domene vytvarim alias pro
MX jako mail.domena1.cz pro www.domena1.cz atd. Mam levny webhosting, ale
slabou linku a tak to nastavim takhle a kdyz se nekdo rozhodne prejit jinam,
nemusi se mu ve firme prestavovat vsechny Utlouky, jen se s novym hostitelem
dohodnu, jak ma MX nastavit.
Takze kdyz jsem tohle prosel pro vsechny domeny a nechal si vygenerovat SPF,
tak mel presne 1821 bajtu :-)
No potes priroda, to mam jen 12 domen. Kdyz nejaky vetsi poskytovatel ma
treba 1000 nebo 3000 hostingu, to musi byt dlouhy SPF :-)))
Navic nektere domeny mivaji skutecne jen _vyjmenovane_ odesilatele (info@,
reditel@, uctarna@ a dal nic).
Podle me je to jako s hlinikem. Rikavalo se "budoucnost patri aluminiu" a
kde dneska je, ze? :-)))
--
Petr