XWindow a vice monitoru

Vlastimil Ott linux na e-ott.info
Pátek Srpen 13 13:57:19 CEST 2004

LKV napsal/a dne 13.08.2004 13:26:
> potreboval bych poradit co a kde nastavit aby jsem mohl mit plochu i v

Ve zkratce:

V konfiguraku jsou dve sekce pro graficke karty, dve pro monitory.

Section "Device"
   Identifier "radeon0"
   Driver "ati"
   VendorName "ATI Radeon VE"
   Option "AGPMode" "4"
   Option     "AGPFastWrite" "on"
   BusID "PCI:1:0:0"    ######## odpovidajici id karty - pomoci lspci
   Screen 0             ######## cislo od nuly, dalsi grafika ma 1
EndSection

Kazda grafarna se svaze s monitorem v sekci

Section "Screen"
   Identifier "Screen1"
   Device "radeon1"     # karta
   Monitor "Monitor1"   # jeji monitor
   DefaultDepth 16
   Subsection "Display"
    Depth 16
      #Modes "1280x1024"
      Modes "1152x864"
      Modes "1024x768"
   EndSubsection
EndSection

V sekci

Section "ServerLayout"
   Identifier "Multihead"
   Screen "Screen1"
   Screen "Screen0" LeftOf "Screen1"
   InputDevice "Mouse0" "CorePointer"
   InputDevice "Keyboard0" "CoreKeyboard"
   Option	"Xinerama"	"true"
EndSection

stanovime polohu obou screenu vuci sobe. Tohle je nejvetsi opruz. Chce
to chvilku testovat.

Pokud chcete prepinat mezi normalnim zobrazenim, pak to muzete nastavit
v sekci

Section "ServerFlags"
	DefaultServerLayout 	"Multihead"  # nebo treba normal
	Option	"BlankTime"	"0"
	Option	"Xinerama"	"true"
EndSection

Sekce 'normal' by byla sekce ServerLayout s xinerama=off a jednim
Screen. To prepinani by bylo samozrejme rucnim prepsanim nazvu Multihead
na normal a nastaveni xinerama na false.

U dualhead karty se mi stava, ze pokud nebezi druhy monitor pred
spustenim systemu, karta jede v single head modu a druhy monitor je
jenom klon prvniho.

Pokud je to zmatene, tak se ptejte.

--vo

--