Samoopravne kody

Jan Houstek jan.houstek na mff.cuni.cz
Pondělí Srpen 16 13:45:41 CEST 2004

On Mon, 16 Aug 2004, Martin Spevak wrote:

> Samoopravne kody sa standardne pri zapise na media pouzivaju (tusim RS
> kody) a zapisuju sa na rozdielne casti media, aby sa zlepsilo citanie v
> pripade poskodeneho media. Zla citatelnost media je sposobena viacero
> chybami na celej ploche, takze tam by uz ani samoopravne kody nic
> neopravili.

Ja mel dojem, ze na klasickem CD se pouzivaj pouze CRC, coz samoopravny
kod neni, nicmene se to resi tak, ze se cteni opakuje tak dlouho, dokud
CRC nesouhlasi.

Jinak mi slo o neco silnejsiho, nez je integrovano v hardware. Jednim z
pozadavku je napr. to, aby si to bylo schopne poradit s vetsim souvislym
blokem chyb.

On Mon, 16 Aug 2004, Ing. Pavel PaJaSoft Janoušek wrote:

> jinak na podobne tema hledejte vec, ktere se tusim rika Hammingova
> vzdalenost (ze jsme schopni chybu detekovat (a nekdy ani to ne - viz
> treba CRC v TCP) nemusi znamenat, ze ji umime opravit).

Diky za starost, ale po teoreticke strance tomu rozumim pomerne dobre. Slo
mi ciste o nejakou vyzkousenou implementaci a pochopitelne pro Linux
(jinak bych se neptal v tomto listu).

-- Honza Houstek