Samoopravne kody

Martin `MJ' Mares mj na ucw.cz
Pondělí Srpen 16 13:51:25 CEST 2004

Ahoj!

> Ja mel dojem, ze na klasickem CD se pouzivaj pouze CRC, coz samoopravny
> kod neni, nicmene se to resi tak, ze se cteni opakuje tak dlouho, dokud
> CRC nesouhlasi.

Kdepak, CD pouziva Reed-Solomonovy kody, a to tak, ze data nejdrive
propermutuje, pak zakoduje, znovu propermutuje v ramci vetsich bloku a
znovu zakoduje (diky permutovani se shluky chyb, ktere prvni kod nedokaze
opravit, v druhem kodu rozprostrou do vice bloku, takze se opravi tam).
CD-ROM ma navic jeste treti stupen oprav -- co je to zac, nevim presne,
ale tipuji take na R-S.

> Jinak mi slo o neco silnejsiho, nez je integrovano v hardware. Jednim z
> pozadavku je napr. to, aby si to bylo schopne poradit s vetsim souvislym
> blokem chyb.

To by se urcite hodilo, uz proto, ze CD jsou docela nachylna ke ztrate stopy.
Ale o nicem pouzitelnem bohuzel nevim.

				Have a nice fortnight
--
Martin `MJ' Mares   <mj na ucw.cz>   http://atrey.karlin.mff.cuni.cz/~mj/