LILO+RAID1 problem pri zapise bootsektora

Jan Houstek jan.houstek na mff.cuni.cz
Pondělí Srpen 16 13:51:50 CEST 2004

On Mon, 16 Aug 2004, Martin Homola wrote:

> Myslite si, ze je naozaj mozne bootovat z RAIDU (myslim teda bootovanie
> z jedneho disku, na to prave chcem ten raid, ze ak jeden disk odide, aby
> som system natiahol aspon z druheho) iba ked su disky na roznych IDE
> kanaloch? ( t.j. napr hda a hdc)? Ked nic ine nepomoze, tak to
> samozrejme skusim, ale zda sa mi to take 'nepekne' riesenie,
> principialne by to malo ist ... V praxi to samozrejme bude inak, ale
> zaujima ma, preco to nejde.

Grrr. Cetl jste vubec moje prispevky do tohoto threadu? Ano, jde to (tm)!
Jestli jsou disky na jedne nebo vice ksandach je jedno (samozrejme v
pripade, ze BIOS umi bootovat z toho slave zarizeni), nicmene pro samotnou
funkci raidu je to konfigurace ponekud nevhodna.

> Ak by islo o odobratie /dev/hdb1 z /dev/md0 a pridanie ho tam ako
> /dev/hdc1, je na to nejaka sikovna finta, napr. hodit jeden disk(hdb)
> ako failed, prehodit ho na druhy kanal (hdc) a nechat ho pripojit a
> zosyncovat ako novy ...

Pokud tam mate persistent superblock, tak budou disky v tom poli
detekovany vzdy spravne, at uz visi na jakekoliv ksande.

> Alebo musim ten RAID zrusit, vytvorit novy a prekopirovat tam udaje?

Ne nemusite.

> Skusal som hotraidremove, ale ten tvrdi, ze hdb je busy (comu sa
> samozrejme nedivim ;) ).

Pred raidhotremove musite pouzit raidserfaulty.

> Mam teraz kopec prace a nemam cas (ani energiu) citat manualy, [...]

To je mi vas vazne lito, ale velmi bych ocenil, kdybyste nadale vedomne
neporusoval Meta-FAQ!

-- Honza Houstek