Samoopravne kody

Jaroslav Lukesh lukesh na seznam.cz
Pondělí Srpen 16 18:08:04 CEST 2004

Ing. Pavel PaJaSoft Janoušek wrote:
> 	A víte, že do dnes mám CD z roku 1996, které je bez problému
> čitelné? (a další kvantum z 1997 atd.) Pravda, nikdy jsem na penězích za
> médium nešetřil (a taky se k nim nechovám jak čuně!) a i dnes mne stojí
> medium před 10 Kč...

Podle reklam na CD technologii jak šly před 22 lety se k nim jak čuně
klidně chovat můžete. Ovšem kdyby se ty CDčka tak jak tenkrát dělaly i
dnes... To jak se "učí" a prezentuje že se cdčka vyrábí, už dávno není
pravda :(

> 	Třeba byste se měl poohlédnout po skutečných výrobcích optickým
> záznamových nosičů a ne lidech, kteří si myslí, že na tom vydělaj
> majlant jen tím, že koupí technologii, levnou prac. sílu a balík je
> doma... - ono do dneška každé CD i DVD medium nese jaxi informaci o tom,
> jaké barvivo bylo použito a kdo jej vyrobil/asembloval...

přesně tak a cdrecord vám to vypíše jasně bílé na černém. Najdete-li tam
"short strategy type", máte nespolehlivé médium. Tudle jsem chtěl do
archivu nahrát backupy, tak jsem tam dal noname, no dalo mi to short...
dám tam verbatim a taky "short..." HGolt uz jsou to všecko dneska jen šroty.

Přitom média noname i verbatim, stará 5+ let jsou "long strategy type".

--

Jaroslav Lukeš

--
Tento e-mail nemůže obsahovat VIRY
jelikož nepocházi z virózního systému M$ Windows!