grub a SATA disk

JF jfeit na ics.muni.cz
Úterý Srpen 17 13:34:17 CEST 2004

Jakub Kocourek wrote:
> Dotaz je trošku složitější, takže postupně:
>
> 1) SATA disk se asi opravdu (podle dokumentace MAKEDEV) značí sdx, kde x
> je písmeno a..z, tedy primární sata je sda. Stejně se značí i SCSI disky.

Ano, to je spravne (do tech disku je videt pri rescue modu atd),
s tim neni problem.

> [...]
> FC2 připojovat floppy jinam než /mnt/floppy. Tak to nejprve zjisti.
> Až budeš mít na disketě zmiňovaný soubor, restartuj do Windows.
> Na disku s WidlemaXP bude soubor boot.ini (je skrytý a chráněný, takže
> pokud ho nevidíš je potřeba odkrýt). Přidej do něj řádek:
> C:\fedora.bin="Fedora Core2"
> A uprav hodnotu timeout (např. timeout=5 - čeká na výběr 5s).
> Pak ještě z diskety nakopíruj fedora.bin na disk C:
> Když restartuješ, měl by naběhnout Windows, ale ukázat při tom nabídku
> OS čítající WidleXP a FC2. Po volbě FC2 nastartuje Grub, který pochází z

To se mi zda jako dobra metoda s minimalnim rizikem.
Uz ta FC2 uklada Grub do sda2.
Neni videt a W startuji jakoby nic.
Ale jeste nebyla dobre diskova mapa, tu jsem spravil
(chybel tam kupodivu ten IDE disk)
a upravil grub.config, a pak jsem natvrdo dal
grub-install do /dev/sda
(to se instalak FC2 nejak ostycha udelat).
Funguje to, menit to uz asi nebudu, ale diky za tip
(nebo jsem to podelal a vse funguje jen docasne a nahodou? :-)
JF