OT: VNC pres NAT, teoreticky ANO, jak je to v praxy?

Lubor Kacian kacian na kacian.sk
Středa Srpen 18 20:17:23 CEST 2004

Dňa Wednesday 18 August 2004 11:46 Dejma napísal:

> Rád přihodím, kdysi-kdesi jsem buď v manuálu k putty nebo ssh nebo VNC,
> fakt nevím viděl syntaxi tunelovacího příkazu putty vnitřní IP -přepínač
> pak tam byl i port 22 tuneláři VNC jistě vědí o čem hovořím. Gogluji už
> asi hodinu a boha nemůžu ten example. Hledal jsem i man vnc man ssh putty
> , ale nikde jsem neviděl ten klasický příklad. S engličtinou jsem na tom
> velmi špatně.
>
> LAN 192.168.1.x SERVER VNC <=> firewal/NAT port ssh 22 <=> klient inet
> WAN
>
> Budu vděčný a asi nejen já všem za kopanec.

Napriklad sa potrebujem zdomu pripojit na pocitac v praci za
firewall/NAT-serverom.
Ja to robim takto:

ssh -L 5900:192.168.10.100:5900 meno-alebo -IP-NAT--servera

kde 192.168.10.100 je IP cieloveho pocitaca v robote za NAT serverom.
Potom len spustim u seba vnc na "localhost", co ma pretuneluje na stroj v
robote.
Je to bezny SSH tunel, pekne popisany v clanku na root.cz.
Alebo man ssh.

--
Lubor Kacian
kacian-at-kacian-dot-sk