gprs a gnomemeeting, jde s tím telefonovat?

Robert Vojta robert.vojta na linuxvoip.net
Neděle Srpen 22 08:56:20 CEST 2004

On Fri, Aug 20, 2004 at 04:12:34PM +0200, Jaroslav Lukesh wrote:

> mám připojení přes gprs, je možné s tím telefonovat, popř. najde se
> někdo, kdo by mi poslal svou adresu na vyzkoušení spojení?

  Ani to nezkoušejte ... Ono to fungovat bude, ale ta odezva bude strašná.
Další věc je, že GnomeMeeting (z licenčních důvodů) neobsahuje ty "správné"
hlasové kodeky - G.723.1, G.729 a šířka pásma kterou budete potřebovat je na
GPRS moc velká.

  Můžete využít Speex, ale kolik HW podporuje Speex? Pokud si budete volat
GnomeMeeting x GnomeMeeting, tak to půjde, jinak nikoli.

  Jestli se nepletu, GPRS je za NAT a v tomto případě se na svůj GnomeMeeting
nedovoláte.

  Pokud si potřebujete volat na způsob "ICQ", občas někomu na netu zavolat a
nechcete volat na pevné linky, resp. být dovolatelný z pevných linek, stáhněte
si Skype.