Treason uncloaked - utok??

Vladimir Dvorak dvorakv na vdsoft.org
Středa Srpen 25 11:16:39 CEST 2004

Zdik Kudrle wrote:

>Dobry den,
>
>mam nasledujici problem na jednom serveru, ktery spravuji:
>
>Poslednich nekolik dni se stava, ze totalne dojde pamet - je ji tam 1GB,
>coz neni malo, ale taky extra moc. Ve spicce na serveru bezi bratru 250
>apache procesu a vse je OK. Pri poslednim 'padu', ktery spociva v tom, ze
>masina je pingnutelna, ale odezva na terminal je 1 znak/3 minuty se mi

Pro snazsi debuging teto situace doporucuji zprovoznit SySRQ. echo 1 >
/proc/sys/kernel/sysrq. Viz /usr/src/linux/Documentation/sysrq.txt

>podarilo vypsat procesy. A svete div se - bezelo tam 15 apachu se zcela
>normalne alokovanou pameti (VSZ 100MB/RSS 30MB), avsak z $ free vyslo
>najevo, ze vsechna pamet je 'v cudu' (tzn. swap full na max, pamet to
>stejne).

Casto se mi stavalo, ze proces rsync, kterym jsem zalohoval, zustaval
viset. Vzhledem k tomu, ze rsync byl pravidelne v cronu spousten, se
zvysujicim se uptimem doslo take k uplnemu zaplneni pameti. Symtomy byly
shodne s tim, co popisujete. Nez vysla nova verze rsyncu, resil jsem to
"killall rsync". :-)

>Po prozkoumavani logu jsem nasel par pripadu nasledujici hlasky:
>
>TCP: Treason uncloaked! Peer 200.80.23.2:4596/80 shrinks window
>1193678394:1193679854. Repaired.

Zmena velikosti okna je v Internetu zcela standardni jev, takze bych se
teto hlasky prilis neobaval; nehlede na to, ze u vaseho stroje dochazi k
nedostatku pameti, coz muze byt prave duvodem toho, ze peer snizuje
velikost tcp okna.

--
Vladimir Dvorak