Treason uncloaked - utok??

Jan Houstek jan.houstek na mff.cuni.cz
Středa Srpen 25 12:22:11 CEST 2004

On Wed, 25 Aug 2004, Vladimir Dvorak wrote:

> Casto se mi stavalo, ze proces rsync, kterym jsem zalohoval, zustaval
> viset. Vzhledem k tomu, ze rsync byl pravidelne v cronu spousten, se
> zvysujicim se uptimem doslo take k uplnemu zaplneni pameti. Symtomy byly
> shodne s tim, co popisujete. Nez vysla nova verze rsyncu, resil jsem to
> "killall rsync". :-)

Jakakoliv cronovana akce, u ktere hrozi, ze se za urcitych okolnosti
protahne (*) na dobu delsi nez je interval, ve kterem se spousti, by mela
byt osetrena nejakym zamkem nebo podobnym mechanismem, ktery zajisti, ze
nedojde k jejimu spusteni ve vice instancich. Dvojnasob to plati o akcich,
kde soucasny beh 100 instanci soucasne ohrozuje nejen zdroje serveru, ale
i konzistentnost provedeni samotne akce.

-- Honza Houstek

(*) coz plati v podstate o kazdem zalohovani, synchronizaci dat nebo
obecne o cemkoliv, co pouziva sit