TAR a inkrementalni zalohy

Milan Keršláger milan.kerslager na pslib.cz
Čtvrtek Srpen 26 14:38:21 CEST 2004

On Wed, Aug 25, 2004 at 08:48:37PM +0200, Milos Prudek wrote:

> Ano to stanovi napriklad manual pro dump.
>
> Hlavne me ale zajima reakce na moje uvahy o tar, a CD-RW / DVD jako
> mediu pro inkrementalni, multivolume, multisession zalohovani.

Pokud chcete zalohovat seriozne, nevyhnete se DATce s kapacitou 250 GB
za 150 tisic (IIRC aktualni ceny) a nosenim pasek do trezoru v bance
(nebo alespon do pobocky na druhem konci mesta). Paska pak umi rict, ze
je konec media, takze to neni potreba resit.

Osobne delam plne zalohy na DVD a kdyz uz delam inkrementalni, tak ty
pak strkam na sousedni disk.

V mene narocnych pripadech (nebo velkych objemech dat) pouzivam RAID a
sleduji disky (pres SMART) s tim, ze existuji jakesi zalohy na DVD, ze
kterych se to da jakz takz zrekonstruovat.

Pokud jsem to dobre pochopil, tak zde zminene potize vyplyvaly z toho,
ze ten clovek nemel dostatek volneho mista na to, aby si vyrobil zalohu
bokem a pak teprve resil jeji prenos na (vice) medii.

--
                        Milan Kerslager
                        E-mail: milan.kerslager na pslib.cz