TAR a inkrementalni zalohy

Milos Prudek prudek na bvx.cz
Čtvrtek Srpen 26 16:25:42 CEST 2004

> Pokud chcete zalohovat seriozne, nevyhnete se DATce s kapacitou 250 GB
> za 150 tisic (IIRC aktualni ceny) a nosenim pasek do trezoru v bance
> (nebo alespon do pobocky na druhem konci mesta). Paska pak umi rict, ze
> je konec media, takze to neni potreba resit.

To mate pravdu, to je rozumne reseni, pokud si ho muzu dovolit. Neni to
vhodne reseni pro soukromy pocitac.

> Osobne delam plne zalohy na DVD a kdyz uz delam inkrementalni, tak ty
> pak strkam na sousedni disk.

Mate pravdu, je rozumne davat inkrementalni na samostatny disk.

Jak ale resit situaci, že sice mohu pomocí tar dělat multivolume, ale
pro obnovu jednoho souboru je pak nutné všechny volumes natáhnout na HDD
- což může znamenat třeba i kopírování pár gigabajtů?

> Pokud jsem to dobre pochopil, tak zde zminene potize vyplyvaly z toho,
> ze ten clovek nemel dostatek volneho mista na to, aby si vyrobil zalohu
> bokem a pak teprve resil jeji prenos na (vice) medii.

To je druhy problem zalohovani na CD/DVD-ROM: jak udelat multivolume
on-the-fly, s minimalnimi naroky na diskovy prostor.

Jinymy slovy: Kdyz mam HDD s kapacitou 40GB, chci tu kapacitu vyuzivat z
co nejvetsi mozne casti. Nechci si odkladat 10GB nebo vice jen na tvorbu
ISO images pro vypaleni.

--
Milos Prudek