OT: SPAM, kure na taliri

Pondělí Srpen 30 10:38:29 CEST 2004

Peter Surda <shurdeek na routehat.org> wrote:
> No, ked sa nad tym zamyslis, tato situacia nastane len vtedy, ked zaroven:
> - open relay ma korektny SPF zaznam

open relay nema SPF zaznam (teda, moze mat ale je to nezmysel). SPF
zaznam moze mat iba domena odosielatela, o ktorej sa bavime.

Ak SPF zaznam dotycnej domeny obsahuje aj dotycny relay, je tu problem,
ktoremu sa vsak mozeme ciastocne vyhnut pouzivanim RBL, do ktorych sa taky
relay vacsinou rychlo dostane.

> - jeho mailserver nepouziva SPF korektne

sorry, ako myslis toto? Ci mail server? Ten s antivirusom alebo open
relay?

> Podla mna je tato sanca dost mala, ked je niekto taky s prepacenim
> dement, ze ma open relay, tak ani o nejakom SPF zazname v DNS nic nevie.
> Takze tvoj mailserver tie bouncy vacsinou odmietne.

odmietnutie bouncov jeho niecim serverom a implementacia SPF su dve
nezavisle veci...

odmietnut bouncy na zaklade SPF sa podari len v pripade, ze bouncy su
posielane zo spatnou adresou nejakej domeny, ktora ma SPF zaznam, a mail
server odosielajuci dotycne bouncy nezapada do toho SPF zaznamu.

.. aspon pokial sa mi podarilo tvoj prispevok spravne pochopit.
It's now safe to throw off your computer.