OT: SPAM, kure na taliri

Peter Surda shurdeek na routehat.org
Pondělí Srpen 30 12:09:35 CEST 2004

On Mon, Aug 30, 2004 at 08:38:29AM +0000, Matus UHLAR - fantomas wrote:
> odmietnutie bouncov jeho niecim serverom a implementacia SPF su dve
> nezavisle veci...
Ano, ale ...

> odmietnut bouncy na zaklade SPF sa podari len v pripade, ze bouncy su
> posielane zo spatnou adresou nejakej domeny, ktora ma SPF zaznam, a mail
> server odosielajuci dotycne bouncy nezapada do toho SPF zaznamu.
Este raz sa pytam: aka je sanca, ze ma domena X v SPF uvedeny nejaky open
relay? Iste, priamo to nesuvisi, ale zda sa mi nepravdepodobne, ze niekto,
kto je dostatocne inteligentny zriadit si SPF nie je dostatocne inteligentny,
aby nieco spravil s tym open relayom. Napriklad aj preto, ze to prve si zriadi
zrejme lebo niekto frfle ohladom spamu, a preco by potom neopravil aj ten
relay?

Moj argument nie je technickeho typu. Mozne to pochopitelne je, ale z
horeuvedenych dovodov sa mi to zda nepravdepodobne.

Okrem toho, pouzitie SPF tieto problemy zredukuje na konkretne IP a konkretne
domeny, a to sa uz da jednoducho blacklistovat.

> Matus UHLAR - fantomas, uhlar na fantomas.sk ; http://www.fantomas.sk/
S pozdravom,

Peter Surda (Shurdeek) <shurdeek na routehat.org>, ICQ 10236103, +436505122023

--
 "What happens when you read some doc and either it doesn't answer your
 question or is demonstrably wrong? In Linux, you say "Linux sucks" and