Metaproblem ke konferenci samotne

Petr Šobáň soban na centrum.cz
Pondělí Srpen 30 12:09:23 CEST 2004

Chlopcik Ales napsal(a):
> Vlada Macek wrote:

> 	Dobry Den Vsem
>
> 	Pravdepodobne budu v mensine, ale presto TO zkusim.
>
> 	Konferenci ctu pres news (na woknech, NescapeComunicator 4.8 :-). K PGP
> se vyjadrovan nemuzu, neb jej nepouzivam.
>
> 	K problemum cestiny : Ja osobne preferuji jedinou opravdu normovanou,
> t.j. ISO-8859-2. Vsechno ostatni povazuji za _OS_specific_ implementace

???? Právě že je hromada různých kodování tak se to konečně někdo snaží
ujednotit a od toho je UNICODE.

> (at uz CP852, CP895, Win1250, UTF-8, UTF-16, UTF-66 /tu napisu ja/ :-)
> => neni _zakonna_ povinnost rozumet jim. Uz i ten TheBill uznal, ze ISO
> je ISO.

Právěže už i ten Bill uznal že unicode je to jediné správné. (win už používají
unicode pouze to vždy převádejí na to svoje nebo jiné a normálně se k win fonty
nedávají v unicode aby je lidi nemohly krást asi)

Jinak věc další jak se k tomu postaví aplikace.

> 	Uznavam, ze tohle je konference o LINUXu, takze ma _pravo_ pouzit
> LINUXspecific kodovani. Ale prece jen je _verejna_ => venku pouzivam
> pouze veci, ktere jsou normovane.

Unicode je normované a mělo by šlapat na všech OS a né na jednom proprietárním OS.

> 	Ja osobne sice odesilam v kodovani ISO-8859-2, ale zpravy pisu radsi
> bez diakritiky.
> 	Dost mne _irituje_, kdyz na kazde druhe zprave musim menit kodovani.

A no to mě taky štve jak někdo používá pořád ISO-8859-1 když tam české znaky
nenapíši.

> 	Takze pokud se hlasuje, ja volim ISO-8859-2.

Takže já hlasuji za UNICODE.

> 	Ales

PS. Tak jak argumentujete vy tak by nebyl žádný vývoj proč používáte velká a
malá písmena ? Přece v začátcích počítačů uměly pouze pár písmenek (pouze samá
velká nebo malá podle toho co uměl zobrazovací adaptér, nějakej znak atd...)
Anebo proč se nepoužívají pořád děrné štítky atd......

|    ICQ    179223500                    |