Metaproblem ke konferenci samotne

Robert Vojta robert.vojta na linuxvoip.net
Pondělí Srpen 30 15:41:15 CEST 2004

On Mon, Aug 30, 2004 at 02:32:28PM +0200, Michal Čihař wrote:

> Jestli jsem to dobře pochopil, tak tahle diskuze je právě o té změně. Já
> jsem pro utf-8, přestože vím, že někteří MUA (pine :-)) to nezvládají.
> Prostě mi utf-8 připadá mnohem lepší možnost než iso-8859-2...

  To je zajímavé ... Víte, že někteří klienti dané kódování nepodporují, ale i
tak to chcete změnit. Čeho tím dosáhnete? Pro vás? Ničeho, tak proč ostatním
házet klacky pod nohy? To, že klient umí ISO-8859-2 je mnohem pravděpodobnější
než to, že klient umí i UTF-8.

  Tyhle debaty nevedou vůbec nikam. Někdo slěpe zastává X, někdo Y a přitom
by mu to mohlo být úplně jedno, protože zrovna jeho klient přečte obojí. By mě
zajímalo co takový člověk dělá, když má čas řešit ptákoviny v jakém kódování
chce mít konferenci, když mu evidentně jeho poštovní klient zvládá všechny
české znakové sady.

  Můj pohled je takový, že ať si každý posílá co chce v jakém chce kódování,
ale ať to do mailu uvede, aby se s tím klient dokázal vypořádat. Pokud toto
bude email splňovat a nějaký klient to nebude umět, povede to k tlaku na
vývojáře aby byla učiněna náprava. Nebude-li, člověk změní klienta.