Metaproblem ke konferenci samotne

Michal Čihař michal na cihar.com
Pondělí Srpen 30 16:24:28 CEST 2004

Robert Vojta wrote:

>   To je zajímavé ... Víte, že někteří klienti dané kódování nepodporují, ale i
> tak to chcete změnit. Čeho tím dosáhnete? Pro vás? Ničeho, tak proč ostatním
> házet klacky pod nohy? To, že klient umí ISO-8859-2 je mnohem pravděpodobnější
> než to, že klient umí i UTF-8.

Už jsem se dostal i do opačných situací. UTF-8 se bude (alespoň v
Linuxovém světě) rozšiřovat, o iso-8859-2 se to rozhodně tvrdit nedá.

>   Tyhle debaty nevedou vůbec nikam. Někdo slěpe zastává X, někdo Y a přitom
> by mu to mohlo být úplně jedno, protože zrovna jeho klient přečte obojí. By mě
> zajímalo co takový člověk dělá, když má čas řešit ptákoviny v jakém kódování
> chce mít konferenci, když mu evidentně jeho poštovní klient zvládá všechny
> české znakové sady.

To jsem si zase naběhl, že jsem zareagoval, ale jak vidím nejsem sám :-)

>   Můj pohled je takový, že ať si každý posílá co chce v jakém chce kódování,
> ale ať to do mailu uvede, aby se s tím klient dokázal vypořádat. Pokud toto
> bude email splňovat a nějaký klient to nebude umět, povede to k tlaku na
> vývojáře aby byla učiněna náprava. Nebude-li, člověk změní klienta.

Pokud se bavíme o standardních kódování pak souhlas, ale v Meta-FAQ je
něco jiného.

--
    Michal Čihař | http://cihar.com