UTF-8 V konferenci (Re: Metaproblem ke konferenci samotne)

Michal Kubecek mike na mk-sys.cz
Pondělí Srpen 30 16:33:59 CEST 2004

On Mon, Aug 30, 2004 at 03:56:05PM +0200, martin.kula na deltaes.cz wrote:
> S prominutim placate nesmysly!!!!! ;-((

Chovejte se slušně nebo se to aspoň snažte předstírat. Nikdo není
zvědavý na vaše vykřičníkové a smajlíkové orgie a hulvátské vyjadřování.

> Kdyby bylo UTF-8 na linuxu doma tak s nim nebude mit problemy treba pine
> defaultne dodavany ve vetsine distribuci.

Co to znamená "defaultně dodávaný"? V mé distribuci například není pine
v žádném ze standardních výběrů. Pokud byste tím myslel to, že je na
instalačních médiích, pak jsou "defaultně dodávané" prakticky všechny
aspoň trochu rozšířené MUA.

> Netvrdim, ze jej nejde presvedcit (jak uz bylo ostatne zmineno) nicmene v
> defaultnim stavu to neumi !!!!
> A jen proto, ze se nejaky tvurce distribuce, byt majoritni, utrh ze retezu
> a prohlasil ze UTF-8 je TA CESTA jeste neznamena ze opravdu JE, ale vzdy
> se najde nejake stado, ktere vykrikuje do sveta nekym vyhlasovane
> TZV. PRAVDY.

Jen pro vaši informaci: tu "majoritní" distribuci nepoužívám a nikdy
jsem nepoužíval tam, kde jsem si mohl vybrat. Kódování UTF-8 už ale
nějakou dobu podporují i ostatní distribuce, pouze ho nemají nastavené
jako default (některé ano). To ale neznamená, že nejsou schopny zobrazit
mail v UTF-8 a korektně na něj odpovědět.

> Pokud chcete zmenit Meta FAQ (proc ne) tak diskutujte, ale dodrzujte u
> toho pravidla, ktere prozatim plati. Tj. chci UTF-8, tak to prosazuji, ale
> pomoci e-mailu v US-ASCII7 nebo ISO-8859-2,a az to prosadim tak si zamnu
> ruce jak jsem dobrej a honem si prepnu kodovani na UTF-8 abych ostatnim
> dokazal jakej jsem to nadclovek ;-)))

Obvyklé nastavení např. u muttu vypadá tak, že se definuje posloupnost
kódování, z nichž mutt vezme první, které stačí na všechny znaky
v mailu. To je mimochodem postup, který je doporučen v příslušném RFCi.
V našich podmínkách to znamená, že chci-li striktně dodržet pravidla
konference, musel bych si před posláním každého mailu do ní přehodit
nastavení z obvyklého "us-ascii:iso-8859-2:utf-8" na restriktivnější
"us-ascii:iso-8859-2" (nebo si pro list vytvořit extra uživatelský účet
nebo aspoň separátní konfigurační soubor). Pokud to neudělám, riskuji,
že budu-li odpovídat na něčí mail nebo zkopíruji-li do textu kus textu
z webu, poruším tím nechtěně pravidla listu.

Právě proto, že nechci porušovat pravidla listu, když vím, že mail,
obsahující pár problémových znaků, nebude rozumně fungujícím MUA vadit,
jsem pro povolení UTF-8. Právě proto, že podpora UTF-8 v Linuxu je už
pár let na dostatečné úrovni, aby to uživatelům, kteří o svůj systém
aspoň trochu dbají, nevadilo. Všimněte si ale, že můj mail (jakož i
většina předchozích - nevylučuji ale, že mi občas něco uteklo) je v
kódování iso-8859-2, takže vaše výzva vyznívá poněkud naprázdno.

							  Michal Kubeček