UTF-8 V konferenci (Re: Metaproblem ke konferenci samotne)

martin.kula na deltaes.cz martin.kula na deltaes.cz
Pondělí Srpen 30 16:53:20 CEST 2004

On Mon, 30 Aug 2004, Michal Kubecek wrote:

> Chovejte se slušně nebo se to aspoň snažte předstírat. Nikdo není
> zvědavý na vaše vykřičníkové a smajlíkové orgie a hulvátské vyjadřování.

Co je neslusneho na sdeleni, ze placate nesmysly ? Mimochodem kdyz chcete
nekoho okrikovat musite se sam chovat 'slusne'. Prectete svou vetu a
aplikujte ji na sebe samu.
Mozna tam byl nejaky vykricnik navic, ale nazyvat to origiemi ... no fuj
;o)

> Co to znamená "defaultně dodávaný"? V mé distribuci například není pine
> v žádném ze standardních výběrů. Pokud byste tím myslel to, že je na
> instalačních médiích, pak jsou "defaultně dodávané" prakticky všechny
> aspoň trochu rozšířené MUA.

Ano je na mediich.

> Jen pro vaši informaci: tu "majoritní" distribuci nepoužívám a nikdy
> jsem nepoužíval tam, kde jsem si mohl vybrat. Kódování UTF-8 už ale
> nějakou dobu podporují i ostatní distribuce, pouze ho nemají nastavené
> jako default (některé ano). To ale neznamená, že nejsou schopny zobrazit
> mail v UTF-8 a korektně na něj odpovědět.

Ja vas v zadnem pripade neosocoval z toho ze pouzivate tu ci onu
distribuci. Nicmene to, ze je UTF-8 podporovano neznamena, ze je tam
doma. Stejne tak podporovane kodovani (rozumej - lze pouzivat) je treba
PC-Latin-2 pripadne CP1250, presto jeji nikdo neprosazuje proc asi ??

> [...]
> v mailu. To je mimochodem postup, který je doporučen v příslušném RFCi.
> V našich podmínkách to znamená, že chci-li striktně dodržet pravidla
> konference, musel bych si před posláním každého mailu do ní přehodit
> nastavení z obvyklého "us-ascii:iso-8859-2:utf-8" na restriktivnější
> "us-ascii:iso-8859-2" (nebo si pro list vytvořit extra uživatelský účet
> nebo aspoň separátní konfigurační soubor). Pokud to neudělám, riskuji,
> že budu-li odpovídat na něčí mail nebo zkopíruji-li do textu kus textu
> z webu, poruším tím nechtěně pravidla listu.

No a to by jste (ani jini samozrejme) nemel.

> Právě proto, že nechci porušovat pravidla listu, když vím, že mail,
> obsahující pár problémových znaků, nebude rozumně fungujícím MUA vadit,
> jsem pro povolení UTF-8. Právě proto, že podpora UTF-8 v Linuxu je už
> pár let na dostatečné úrovni, aby to uživatelům, kteří o svůj systém
> aspoň trochu dbají, nevadilo. Všimněte si ale, že můj mail (jakož i
> většina předchozích - nevylučuji ale, že mi občas něco uteklo) je v
> kódování iso-8859-2, takže vaše výzva vyznívá poněkud naprázdno.

Ta, jak vy rikate 'vyzva', nebyla smerovana na vas konkretne, ale na
diskutujici, kteri v tomto threadu prosazuji UTF-8 a nekteri navic ty
pravidla v tomto smeru porusuji.

> 							  Michal Kubeček

Martin