UTF-8 V konferenci (Re: Metaproblem ke konferenci samotne)

Michal Kubecek mike na mk-sys.cz
Pondělí Srpen 30 17:13:47 CEST 2004

On Mon, Aug 30, 2004 at 04:53:20PM +0200, martin.kula na deltaes.cz wrote:
> Co je neslusneho na sdeleni, ze placate nesmysly ?

Nepřipadá-li vám to neslušné, asi je zbytečné, abych se vám to pokoušel
vysvětlit. Já bych si nedovolil něco takového napsat cizímu člověku jen
proto, že prezentoval svůj názor.

> Mozna tam byl nejaky vykricnik navic, ale nazyvat to origiemi ... no fuj
> ;o)

Jeden vykřičník za větou je v češtině normální značka buď pro
rozkazovací větu (ale i za tou bývá tečka) nebo pro výrazné zdůraznění
jejího obsahu. Ve výjimečných situacích lze použít dva, někdy i tři. Vy
jich tam máte, vidím-li dobře, pět.

> Ja vas v zadnem pripade neosocoval z toho ze pouzivate tu ci onu
> distribuci. Nicmene to, ze je UTF-8 podporovano neznamena, ze je tam
> doma. Stejne tak podporovane kodovani (rozumej - lze pouzivat) je treba
> PC-Latin-2 pripadne CP1250, presto jeji nikdo neprosazuje proc asi ??

To je dost podstatný rozdíl. Kódování UTF-8 (a třeba ISO-8859-2) je z
hlediska použití v e-mailu v úplně jiné pozici než Windows-150 nebo
třeba CP852.

> No a to by jste (ani jini samozrejme) nemel.

A to je právě ten problém. Stačí, abyste z webu zkopíroval text
s českými uvozovkami, kterých si ani nevšimnete, a výstupem je rázem
utf-8, protože v iso-8859-2 nejsou. Nebo je můžete porušit už tím, že
odpovíte na mail někoho, kdo něco takového udělal, a ocitujete část jeho
mailu.

							  Michal Kubeček