UTF-8 V konferenci (Re: Metaproblem ke konferenci samotne)

Petr Stehlik pstehlik na sophics.cz
Úterý Srpen 31 03:36:12 CEST 2004

V Po, 30. 08. 2004 v 21:42, Michal Kubecek píše:

> Nevím, co dělá váš MUA, ale bavili jsme se o situaci, kdy MUA dostane
> korektní mail v UTF-8, ale nerozumí mu

tak to jsem musel prehlednout. Jak tu bylo i kvalitne demonstrovano v
jednom z prispevku vlakna, problem nastava, az kdyz UTF-8 kodovany text
prichazi oznaceny jako iso-8859-2 (pripadne jako paradicka iso latin2
text citovany v odpovedi bez prekodovani, to cele oznacene jako UTF-8).
A jestli to dela news brana nebo az cizi MUA pri odpovedi je mi celkem
jedno, vizualne je to smeti a dal uz to nectu.

Oficialni povoleni UTF-8 v konferenci by tyto situace zrejme vubec
nevyresilo (nebo si neumim predstavit jak). Na tahu jsou zrejme
programatori MUA a news bran, a jde jen o to, jestli je jednodussi
dodelat vsude korektni podporu iso-8859-2 (jak se uz roky ocekava),
anebo utf-8 (jak pravi nova vlna). "Dodelat vsude" by zrejme znamenalo
krom jineho i ucit/nutit uzivatele, ktere MUA jeste (v pripade
nepovoleni utf-8) nebo uz (v pripade povoleni utf-8) nemohou pouzivat. A
to by asi nebylo uplne bezbolestne.

Pokud by povoleni utf-8 v konferenci prece melo nejak magicky vyresit
problemy s dnes necitelnymi maily, tak mi neprijde jako uplne spatny
napad usporadat online anketu, kde by se o (ne)povoleni utf-8 mohlo
hlasovat a tak by se presne zjistilo, kolika lidem by takove rozsireni
povolenych kodovani zpusobilo komplikace (nekteri se uz v tomto vlaknu
ozvali). Tim by snad spravce konference mel konecne v ruce i nejake
podklady k rozumnemu rozhodnuti, respektujicimu i zajmy pripadne
postizene casti uzivatelu.

Petr

P.S. jeste porad si pamatuju, ze zahajujici prispevek tohoto vlakna byl
predevsim o zachovani platnosti el. podpisu, coz vypadalo jako technicky
problem konference vhodny k vyreseni, ale pak jsem asi musel prehlednout
odpoved k veci - anebo opravdu byly vsechny odpovedi typu "je prece
zbytecne se vubec podepisovat"? Pokud jsem to prehledl, omlouvam se -
zpusobuje to ten pomer sumu proti uzitecne informaci, co tu je nastaven
:-)