UTF-8 V konferenci (Re: Metaproblem ke konferenci samotne)

Petr Šobáň soban na centrum.cz
Úterý Srpen 31 09:19:05 CEST 2004

Petr Stehlik napsal(a):
> V Po, 30. 08. 2004 v 21:42, Michal Kubecek píše:

> Oficialni povoleni UTF-8 v konferenci by tyto situace zrejme vubec
> nevyresilo (nebo si neumim predstavit jak). Na tahu jsou zrejme
> programatori MUA a news bran, a jde jen o to, jestli je jednodussi
> dodelat vsude korektni podporu iso-8859-2 (jak se uz roky ocekava),
> anebo utf-8 (jak pravi nova vlna). "Dodelat vsude" by zrejme znamenalo
> krom jineho i ucit/nutit uzivatele, ktere MUA jeste (v pripade
> nepovoleni utf-8) nebo uz (v pripade povoleni utf-8) nemohou pouzivat. A
> to by asi nebylo uplne bezbolestne.

Zazněly tu i příspěvky že ze zahraničí nefunguje iso-8859-2 ale unicode ano že
tam už vlastně na podporu iso-8859-2 kašlou.

Přitom zase někteří argumentovaly že tam je pouze iso-8859-2 atd.....

Já sy myslím že by se utf mělo povolit neboť klienti to již umí jak ve win OE
umí unicode tak dnes v linuxu mutt, mozilla, kmail.

> Pokud by povoleni utf-8 v konferenci prece melo nejak magicky vyresit
> problemy s dnes necitelnymi maily, tak mi neprijde jako uplne spatny
> napad usporadat online anketu, kde by se o (ne)povoleni utf-8 mohlo
> hlasovat a tak by se presne zjistilo, kolika lidem by takove rozsireni
> povolenych kodovani zpusobilo komplikace (nekteri se uz v tomto vlaknu
> ozvali). Tim by snad spravce konference mel konecne v ruce i nejake
> podklady k rozumnemu rozhodnuti, respektujicimu i zajmy pripadne
> postizene casti uzivatelu.

Taky se zasazuji že by se měla možná udělat nějaká anketa a podle té rozhodnout.

Například ve dvou krocích jaký MUA používáte. (pro to aby se zjistilo kolik jich
umí unicode a kolik je tam exotů co to neumí.
A potom chcete unicode.

A pokud vyjde že chceme unicode výce jak 50% a MUA tam bude třeba 70% co umí
unicode tak to zavést.

> Petr
>
> P.S. jeste porad si pamatuju, ze zahajujici prispevek tohoto vlakna byl
> predevsim o zachovani platnosti el. podpisu, coz vypadalo jako technicky
> problem konference vhodny k vyreseni, ale pak jsem asi musel prehlednout
> odpoved k veci - anebo opravdu byly vsechny odpovedi typu "je prece
> zbytecne se vubec podepisovat"? Pokud jsem to prehledl, omlouvam se -
> zpusobuje to ten pomer sumu proti uzitecne informaci, co tu je nastaven
> :-)

Prostě došlo se k tomu že inline podepisování chodí - nechodí PGP/MIME z důvodu
přidání patičky a potom to některý klient zblbne a nezobrazí správu, některý
pouze neakceptuje podpis.

Další problém co byl na začátku bylo to kodování kde byla zrada v jeho nastavení
  které se vyřešilo.

|    ICQ    179223500                    |