Metaproblem ke konferenci samotne

Petr Vileta petr na practisoft.cz
Úterý Srpen 31 03:49:46 CEST 2004

> V čem konkrétně je UTF-16 lepší než UTF-8? Jediné rozdíly, které mne
> napadají:
>
>   1. Text v UTF-16 je obvykle delší než v UTF-8
Ja to nijak nezkoumal, ale mel jsem za to, ze UTF16 je vzdycky dvoubajtovy.
Nicmene na mych widlich98, ktere o UTF nevi nic a vsechno si tu musi
jednotlive programy resit samy se vsechny programy od ruznych vyrobcu s UTF8
desne perou (obcas se neco zkonvertuje blbe, obcas neco vubec ne, proste kus
zmizi), kdezto s UTF16 si jich vetsina poradi. Muze to byt bug v algoritmu,
ale v ruznych programech od ruznych autoru? A jak rikam, widle na to zadnou
knihovnu neobsahuji, takze ty za to nemuzou.

>   2. U textu v UTF-16 musíte, na rozdíl od UTF-8, řešit endianness
Co jsou to ty Indianes? :-)
--
Petr