HW na webovy server

Jan Marek jmarek na jcu.cz
Pátek Prosinec 3 23:43:53 CET 2004

Dd,

On Mon, Nov 29, 2004 at 09:24:22AM +0100, Michal Sviga wrote:
> Zdravim,
> chystam se postavit webovy server.
> Mel by tam bezet: apache, php, mysql, postfix, ssh, ftp, + soft na statistiky
>
> Apache bude zatezovany docela slusne cca 10.000 uzivatelu denne
> Pocital jsem, ze ve spicce by mel zvladnout cca 3Mbit/s (to je ovsem extrem)
> Mesicne prenese cca 140GB.
> Primarni jsou dynamicky generovane stranky z MySQL.
>
> Postfix, ssh a ftp se pouziva naprosto minimalne jen pro par uzivatelu. (800 mailu denne)
>
> Zajima mne, zda to jedna masina zvladne.
> [...]

Mam vybornou zkusenost se serverem o teto konfiguraci:
Abit AV8
AMD64 3000+ Winchester
2x 1GB RAM Kingstone CL3
SATA disk

Kolega webmaster na nem zkousel zatezove testy na zope+plone (je
to web nasi univerzity).

Zatimco puvodni server byl 2xPIII/1.0GHz, 1GB RAM, SCSI disky
(platforma Supermicro, cili Serverworks chipset apod.) sel do
kolen, kdyz ho pres apachebench zatizil 100 klienty na dynamicke
stranky Plone, a 1000 na staticke stranky, tak po nainstalovani
64bitove distribuce (u nas konkretne Debian) na vyseuvedenou
konfiguraci to bez problemu odpovida na zatizeni 10000 klientu
soucasne u statickeho obsahu, pripadne i cacheovanych stranek.
Kolega zkousel stejnou zatez i bez cache, prodlouzila se reakcni
doba, ale server to ustal se cti.

Pritom cena je vcetne rackoveho provedeni 2U (Supermicro 822) do
40kKc vc. DPH.

Ted jeste posilhavame po zakladni desce Abit SV1A, coz je
serverova deska se SATA radici Marvell primo na desce a je pro
soket s939... Slibujeme si od toho vyssi vykon s tim, ze bychom
nasadili disky, ktere umi NCQ. Jestli uz je plna podpora
v kernelu, to presne nevim, mozna bych musel jit do patchu od
jgarzik-a...

BTW: AMD64 Winchester se AMD opravdu povedl: jedna se
o nejchladnejsi procesor, ktery jsem v posledni dobe videl.
Myslim, ze by se dal dobre uchladit i pasivne, pravda s pouzitim
neceho jako Thermaltake Fanless 103, ale zato bez pridavneho
vetraku.

> Utahne to jedna masina? Mam neco vylepsit?
>
> Nevim jeste jak resit zalohovani. Neni to az zas tak kriticka aplikace.
> Denne muzu data stahovat po netu. Na drobnosti tam bude cdrw.
> Pocitam se sw mirroringem, pro pripadny vypadek disku.

sw mirroring lze jen doporucit...

> S pozdravem
>
> Michal Sviga

Zdravi