linux a PDA

Vasek Stodulka xvasek na gmail.com
Pondělí Prosinec 6 09:56:13 CET 2004

On Sat, 4 Dec 2004 17:56:48 GMT, Slavek Banko <slavek.banko na axis.cz> wrote:

>  Pro používání Linuxu na PDA je otázkou, jaké potřebujete aplikace. Jak již
>  pravili jiní, řada jich není. Naopak jich je řada, které nemají uživatelé
>  PDA s Windows.
>
>  Osobně mám na iPaqu distribuci Familiar s Opií a jsem spokojený. Přesněji
>  řečeno, kdybych si měl pořizovat PDA a měl na něm mít Windows, tak si jej
>  ani nepořizuji. Ty aplikace, které potřebuji, mám. Ty, které nepotřebuji,
>  (sem patří aplikace typu Office, které používám velice zřídka i na
>  normálním stroji) mi neschází.

	Sam pouzivam taky Opii (a tesim se na Familiar 0.8), ale ze by mi
nic nechybelo se rict rozhodne neda. Konkretne:

- kvalitni web browser: konqueror neumi cesky a trpi malym displayem (casto
je potreba "jezdit" obrazem do stran aby sel precist cely radek), opera
pro iPaq je jenom warez edition (i kdyz ted jsem jednu nasel v software
IBM, ktera by mela byt legalni, ale nepojede na Familiar 8.0)
- kvalitni e-mail klient: opie-mail se pere s cestinou a co jsem naposledy
zkousel tak neumel NNTP
- kvalitni terminal: embedded konsole je docela na prd
- kvalitni reader dokumetu: opie-reader je sice dobry, ale nezobrazuje
nektere pismenka s diakritikou a u formatu Pluckeru je nekompatibilni
a nestabilni
- multimedialni prehravac: opie-mediaplayer neumi seek v ramci jednoho
souboru a video prehrava s velkym overheadem, mplayer mi jede na rozdil
od opie-mediaplayeru skoro plynule i pro divx. (Ale zase umi treba ogg
a dalsi formaty, takze je v kapesnich prehravacich spis v lepsi polovine.)
- PDF viewer: uz jsem videl taky lepsi

	...atd.

	Jinak jsem celkove spokojen, nicmene pristi zarizeni do kapsy bude
nejspis po odbocce do sveta tucnaku opet Palm.

--
Vašek Stodůlka
tel.: +420 608 200 860