OT: druhy server

Dalibor Straka dast na panelnet.cz
Pondělí Prosinec 6 10:08:38 CET 2004

On Mon, Dec 06, 2004 at 09:37:48AM +0100, Honza Novacek wrote:
> [...]
>
>   mám webserver, jakými způsoby lze technicky zrealizovat to, aby při výpadku serveru
>   služby běžely na záložním serveru.
>
>   napada me:
> -  naroutovat IP adresu tak, aby byla použitelná na dvou místech
> -  mít dva servery vedle sebe, v jedné síti, nic by se nemuselo
> routovat
>
> v obou případech by na jednom ze serverů stačila přidat IP adresa
> spadlého serveru a vše by jelo dál.
>
> - nastavit si v DNS TTL malou hodnotu, aby si DNS servery nepamatovali
> IP, a vždy se ptali znovu, při výpadku by se muselo změnit IP na jiný

DNS cache jsou svinstvo. Pres nektere nefunguje DNS load balancing.
A navic je vypadek jistice kratsi, nez vyprazdneni DNS caches.

> Máme server v serverovně, kde nám občas vypnou elektriku (respektive jim vypadne jistič),
> třeba na 3hodiny. Chtěl bych, aby mi na jinem miste bezelo jiny
> server, ktery by pokracoval v praci ze ten vypadly a zakaznici by nic
> nepoznali. Jak tohle řešíte vy?

Trosku jsem se nad tim zamyslel. Zalezi na typu sluzby, kterou
provozujete. U posty je to trivialni, web lze zjednodusit, kdyz
mate treti pocitac nekde v suchu a jenom prehazuje zakazniky na ten
spravny ;-). Co sluzba to unikat. Vy jste konkretne psal o webu.

-- Dalibor Straka