Jak na backup s minimálním prostojem?

Jaroslav Lukeš jaroslav.lukes na k-net.cz
Pondělí Prosinec 6 14:38:18 CET 2004

Dobrý den,

Potřeboval bych udělat backup/restore strategii serveru, kdy k dispozici není
náhradní server ani disk s průběžně synchronizovanými daty (jedině na pásce
na wokenním stroji) = ekonomické důvody vedení (kovářova kobyla).

Zajímalo by mně, je-li cesta, jak instantně zrestorovat funkční server do
dejme tomu 1-2 hodin od jeho poruchy i linuxově méně zdatnou osobou.

Napadá mě jediná varianta - nabootovat "nový stroj" (z CD, floppy), a data
přelít. Vzhledem k požadované rychlosti a nemožnosti ovlivnit předem výběr
síťové karty, je možná jen jediná varianta - že totiž bude vše na bootovacím
CD ála live distribuce (vzhledem k tomu, kolik se vejde na takový knoppix, si
myslím, že by se to na jedno CD vlézti mohlo). Ta cvičená opice, co tu
přenocuje, by konfiguraci sítě po telefonu snad zvládla.

Vím, že existuje nástroj na vytvoření live distribuce, ale nechci server
provozovat z CD, ale to CD tam po jeho nabootování nějak automaticky
nainstalovat.

Prolézám freshmeat, ale vše co jsem našel, řeší spíše backup dat než restore
celého systému.

Existují na toto nějaké vhodné nástroje, popř. mají nějaké záludnosti, nebo
je lepší jiná cesta, ať nejsu jak Jára Cimrman?

Děkuji moc,

                   Jaroslav Lukeš