Jak na backup s minimálním prostojem?

Roman DAVID rdavid na danet.cz
Pondělí Prosinec 6 17:13:47 CET 2004

Jaroslav Lukeš wrote:
> Dobrý den,
>
> Potřeboval bych udělat backup/restore strategii serveru, kdy k dispozici není
> náhradní server ani disk s průběžně synchronizovanými daty (jedině na pásce
> na wokenním stroji) = ekonomické důvody vedení (kovářova kobyla).
>
> Zajímalo by mně, je-li cesta, jak instantně zrestorovat funkční server do
> dejme tomu 1-2 hodin od jeho poruchy i linuxově méně zdatnou osobou.

Lze to (i za kratsi dobu).
Ovsem ten nastroj je komercni a cena neni zrovna nejnizsi. :-)
www.powercockpit.com

Meli jsme to tu (verzi 1.x) a musim rict, ze to je skutecne paradicka.

Ten software udela "snapshot" stavajiciho systemu a ulozi jej
k sobe do jakehosi "skladiste" a pak muzete instalovat
treba i nekolik stroju najednou (simultalne via multicast) a pritom
kazdy s jinou konfiguraci (sitovky, disky, atd.).
(Taky to zvlada simultalni aktualizace a podobne blbinky...)

Ale nahradni server asi vyjde levneji, pokud to neni server
za stovky(u) tisic.

Ovsem pokud tech serveru mate vetsi mnozstvi, tak je
to presne ono, co hledate.

Roman DAVID