Pristupova prava v Linuxu

Jan Houstek jan.houstek na mff.cuni.cz
Úterý Prosinec 7 02:48:54 CET 2004

On Tue, 7 Dec 2004, Dracula007 wrote:

> Troufam si ale tvrdit ze nic lepsiho nez ACL asi nenajdete, alespon o
> nicem prakticky pouzitelnem nevim a myslim ze veci ktere v nem vyresit
> nejdou jsou prave z te sorty "logickych" omezeni.

Jaka logicka dira je v tom, ze chci umet prevzit vlastnictvi souboru,
pokud mi stavajici prava dovoli existujici soubor smazat a na jeho miste
vytvorit kopii?

> Dalsi otazka je aby ten system byl dostatecne jednoduchy, protoze system
> ve kterem se nevyznate je celkem k nicemu ...

Doporucuju se podivat, jak to funguje v Netware. To totiz splnuje vicemene
vsechny zminene veci -- je to rozumne robustni, jednoduche, ale pritom se
v tom napr. ona spolecna prace vice lidi da resit podstatne lip nez v UNIXu.

Pomerne zajimava prava ma AFS, ale zatim jsem nemel silu to zkoumat nejak
podrobneji. Z nejakeho vetsiho nasazeni AFS mam celkem strach (i kdyz by
to nebylo neuzitecne).

-- Honza Houstek