Pristupova prava v Linuxu

Jan Kara jack na ucw.cz
Úterý Prosinec 14 13:16:23 CET 2004

> Pomerne zajimava prava ma AFS, ale zatim jsem nemel silu to zkoumat nejak
> podrobneji. Z nejakeho vetsiho nasazeni AFS mam celkem strach (i kdyz by
> to nebylo neuzitecne).
  AFS bezi napriklad v labu MFF na Male Strane. Z osobnich zkusenosti (i
jako sluzby v dotycnem labu) musim rict, ze to neni uplne ono.
  1) Vetsina lidi je prilis lina, aby si precetla dokumentaci a byla
schopna nejak vyuzivat ty pokrocilejsi funkce.
  2) Prava jsou pouze na adresari a ne na souboru!
  3) Obcas se to chova ponekud jinak, nez standardni POSIXovy FS a to
nekterym utilitam nedela dobre (napr. find miva obcas problemy) - uz si
presne nevzpominam, v cem to presne bylo.
  4) Nema hardlinky, ale to je spise drobnost.
  5) Obcas to shodilo kernel, i kdyz to se s casem rapidne zlepsilo,
takze ted uz by se to mozna dalo vyzkouset i na necem, od ceho se
ocekava nejaka stabilita.

								Honza