Jak na backup s minimálním prostojem?

Jaroslav Lukesh lukesh na seznam.cz
Úterý Prosinec 7 21:51:10 CET 2004

Dne úterý, 7. prosince 2004 13:35 jste napsal(a):

> Pokud to chcete znovu zprovoznit tak rychle, tak to stejne musite mit
> nahradni hw v pohotovosti (a vedet, co je to zac), nebo ne?

no neco se vzdycky vystracha (nebo se sebere sekretarce), znate to, ale ze by
staly 2 masiny u sebe, nebo dopredu slo urcit co to bude mit za HW, to moc
ne.

> Mondo Rescue? http://www.microwerks.net/~hugo/

Ha, dekuji, to vypada velmi slibne, hlavne ze to mam na instalacnim cdcku :o)
holt pod svicnem...

Zajimalo by mne ale, jak je to s "zivymi" daty, tj. temi, ktere se v prubehu
backupu meni. Anebo si to umi "zamrznout" FS samo?. V tom pdfku pisou, ze
holt se meni data, ale to se mi prave nechce moc libit. Anebo to su az tak
moc precitlively a mam proste spolehat na to ze to fakt nevadi?

Mezitim (vase odpoved mi prisla s jednodennim zpozdenim) jsem nasel
http://mkcdrec.ota.be/ a uz jsem nad tim vcelku uvazoval - spoustet ze
skriptu to jde, pomoci xfs_freeze zamrznu fs, killnu syslog a spol (ty jedou
na ext2), pustim backup, uvedu vse zpet a je to. Jenze mondo se mi ted zda
mnohem duveryhodnejsi...

Ikdyz u toho mondo muzu freeznout FS taky, ale libilo by se mi vice, kdyby to
delal sam podle aktualni potreby a ne az skonci cely backup, coz muze trvat,
no, dejme tomu 1-2hodiny.

> Nevim, jestli se dokaze automaticky prizpusobit zmene hw, ale pokud to
> bude jen jina sitovka, tak to snad lze doresit behem par minut rucne.

To uz se da resit pres kudzu cijaxetomenuje a mistni cvicena wopice (pripadne
s vopici) to i ve 2 rano zvladne.

Dekuji moc,

--

                        Jaroslav Lukesh