DHCP + firewall

Jan Satko satko na quanto.nr.sanet.sk
Středa Prosinec 8 13:50:58 CET 2004

> Pokud dam do DHCP poolu vazbu MAC - IP,

Ok. povedzme ze na skole mam tak 500 zaujemcov (teoreticky). Naraz sa
samozrejme vsetci nepripoja. Povedzme ze sa ich pripoji naraz max. 250.
Ako mam podla vas spravit tu "vazbu" ked mam k dispozicii jedno C-ko (som
pisal v prvom maile, ze neplanujem natvrdo pridelovat IP adresu k MAC
adrese) ???

> a pak jeste do ARP stejnou vazbu, tak i kdyz si nekdo cizi (tedy s jinou MAC)
> nakonfiguruje stejnou IP (souseda), tak by mu to nemelo fungovat,
> protoze router ma jine instrukce o vazbach IP-MAC.

To je mi jasne. To znamena odstavit ARP na sietovke a nahodit natvrdo
vsetky APC-ka do ARP tabulky a potom vsetky sietovky klientov.
Ale to musim vediet tu IP-adresu.

--
   Bc. Jan 'EIS' Satko       Slovak University of Agriculture
 network & system manager            Tr. A. Hlinku 2