Lan

František Šidák frantisek.sidak na seznam.cz
Pátek Prosinec 10 10:29:34 CET 2004

Přátelé, pořád nemůžu rochodit síť. Mám Mandrake 10.0, a na všech PC
nainstalovanou lisu a tyhle 2 problémy:

a)  okolní počítače se mi zobrazují pod IP adresami a né pod jmény počítačů
(zkoušel jsem upravit /etc/hosts, ale pak vidím jména ale chci-li procházet
síť, stejně to nejde - musím použít IP) co tedy nastavit, aby se zobrazovali
jména počítačů správně a šlo tak síť i procházet? Musí mi kvůli tomu v síti
běžet nějký DNS server?

b) lokální síť má adresu 192.168.0.0, ale já dělám na PC routujícím
připojení do internetu (pomocí iptables). Na internetovém zorhraní mám IP
nastavovanou pomocí DHCP a pokud se chci podívat do svého PC, tak mi to
napíše ža utentizace tohoto PC není podporována, i když v lise mám mezi
důvěryhodnými adresami rozsah lokální sítě (zkoušel jsem i 127.0.0.1, ale
nepomohlo)

Omlouvám se za laický dotaz, ale jsem odkojenej na windows a snažím se o
změnu :) Slibuju, že až budu mocz někomu radit, budu to dělat ;)

Díky, Fanda