Lan

Petr Šobáň soban na soban.cz
Pátek Prosinec 10 13:13:29 CET 2004

František Šidák napsal(a):
> Přátelé, pořád nemůžu rochodit síť. Mám Mandrake 10.0, a na všech PC
> nainstalovanou lisu a tyhle 2 problémy:
>
> a)  okolní počítače se mi zobrazují pod IP adresami a né pod jmény počítačů
> (zkoušel jsem upravit /etc/hosts, ale pak vidím jména ale chci-li procházet
> síť, stejně to nejde - musím použít IP) co tedy nastavit, aby se zobrazovali
> jména počítačů správně a šlo tak síť i procházet? Musí mi kvůli tomu v síti
> běžet nějký DNS server?

Prostě musíte mít ve všech PC soubor hosts se záznamy IP a jméno dále musíte mět
nastavené pořadí nejdříve hosts a potom DNS.

Nebo si musíte zařídit místní DNS a všechny požadavky směřovat na ně.

> b) lokální síť má adresu 192.168.0.0, ale já dělám na PC routujícím
> připojení do internetu (pomocí iptables). Na internetovém zorhraní mám IP
> nastavovanou pomocí DHCP a pokud se chci podívat do svého PC, tak mi to
> napíše ža utentizace tohoto PC není podporována, i když v lise mám mezi
> důvěryhodnými adresami rozsah lokální sítě (zkoušel jsem i 127.0.0.1, ale
> nepomohlo)

127.0.0.1 je pouze místní PC.

> Omlouvám se za laický dotaz, ale jsem odkojenej na windows a snažím se o
> změnu :) Slibuju, že až budu mocz někomu radit, budu to dělat ;)
>
> Díky, Fanda

Nastudujte něco o sítích ať můžete ten problém popsat a co vlastně chcete
dosáhnout s tohoto to není patrné.

Máte všechny PC s linuxem chcete si připojovat HD z jiných PC od linuxu, nebo
zařídit ftp server nebo to zdílet jinak, nebo chcete z linuxu disky vidět ve
windows (hledáte sambu) atd....

Ping mezi PC musí fungovat na IP a pokud uporavíte ty hosts soubory případně
rozběhnete vlastní DNS server tak musí fungovat i ping jméno.

Pod linuxem hledáte DNS -> bind.
Zdílení mezi windows -> samba

|    ICQ    179223500                    |