Eurotel CDMA: pppd, chat: modem neodpovida (expect (OK), alarm)

Tomas Sieger tomas.sieger na systinet.com
Pátek Prosinec 10 16:14:19 CET 2004

Zdravim,
   mam netrivialni problem s Eurotel CDMA (modem GPC-6420) v Linuxu, FC3,
jadro 2.4.9.
Pri "instalaci" modemu jsem postupoval podle
http://www.linuxsoft.cz/article.php?id_article=331, tj. pouzivam pppd a
chat. Po instalaci jsem se nekolikrat uspesne (a take neuspesne - ale
menekrat) pripojil a prenesl i par MB.

Ale ted jiz druhy den se mi nedari spojit se s modemem -
vubec nereaguje na AT prikazy, nefunguje ani v minicom-u. Pritom si
nejsem vedom zadne zmeny v konfiguraci HW/OS/SW.

Modem se stale tvari jako USB zarizeni:

# lsusb
    Bus 003 Device 002: ID 05c6:3196 Qualcomm, Inc. CDMA Wireless Modem

po pripojeni zapnuteho modemu do USB je modem rozpoznan:

# tail /var/log/syslog:

   kernel: usb 3-1: new full speed USB device using address 2
   kernel: drivers/usb/class/cdc-acm.c: Ignoring extra header
   kernel: cdc_acm 3-1:1.0: ttyACM0: USB ACM device
   kernel: usbcore: registered new driver cdc_acm
   kernel: drivers/usb/class/cdc-acm.c: v0.23:USB Abstract Control Model
driver for USB modems and ISDN adapters

a je vytvoren /dev/ttyACM0:

# dmesg | tail:

[...]

Pri pokusu o navazani spojeni to ale vzdy skonci takhle:

# tail /var/log/syslog:

   pppd[3959]: pppd 2.4.2 started by root, uid 0
   chat[3981]: abort on (BUSY)
   chat[3981]: send (AT&F^M)
   chat[3981]: expect (OK)
   chat[3981]: alarm
   chat[3981]: Failed
   pppd[3959]: Serial connection established.
   kernel: divert: not allocating divert_blk for non-ethernet device ppp0
   pppd[3959]: Using interface ppp0
   pppd[3959]: Connect: ppp0 <--> /dev/ttyACM0

Nemyslim si, ze by to bylo zavineno vlivy typu spatny signal,
nedostatecne nabita baterie, pripojeni vypnuteho modemu do USB apod. -
zkousel jsem ruzne kombinace.

Lze tento problem nejak rozumne ladit?

Vitam jakekoli rady, napady nebo (naznaky) reseni.

predem diky
   Tomas S.