Lan

Pavel Hájek pavel na free-people.net
Sobota Prosinec 11 03:57:39 CET 2004

František Šidák wrote:

>všude je linux a na jednotlivých PC se sdílejí nejaké adresáře (sdílení
>pravým tlač. myši), které mají být přístupné pro ostaní v síti

>Ping šlape v obou směrech i přes jména. NFS přípojné body v nastavení
>počítače fungují bez problému. Lisu nastavím podle návodu (ať už všude
>vlastní IP, a nebo rozsahy adres), ale když se snažím procházet síť v
>Konqueroru, vidím seznam jmen PC, u každého "adresář" NFS, ale když se
>snažím dostat dál, vyskočí mi okno s hláškou, že autentizace "jméno PC"
>není podporovaná... :( Není k tomu potřeba ještě nějaká služba?

Neni to tak slozite. Na pocitaci, ze ktereho chces sdilet nejaky
adresar(e) musi bezet NFS server
//etc/init.d/nfs start
/
A v souboru /etc/exports musis nadefinovat adresare, ktere budes sdilet,
v jakem rezimu a kdo
k nim je opravnen pristupovat (vice /man exports/). To je vsechno. Po
uprave souboru je samozrejme
nutne sluzbu restartovat: //etc/init.d/nfs restart/

A na klientskem pocitaci namountujes tyto adresare prikazem /mount /s
prislusnymi parametry
(vice /man mount/). Takto namountovane adresare uz muzes prochazet cim
chces, treba tim Konquerorem.

--
GNU/Linux - Simply clever.