qmail nebo postfix?

Jan Houstek jan.houstek na mff.cuni.cz
Pondělí Prosinec 13 12:01:36 CET 2004

On Mon, 13 Dec 2004, Sv. Patrick wrote:

> Pouzivam na serveru celkem bez problemu qmail, ale ted prechazim z
> RedHatu na Debian (kvuli security updatum) a tak premyslim, jestli
> neprejit i na postfix, kterej mi doporucil kamarad. Muze mi nekdo trochu
> nastinit hlavni + a - postfixu a qmailu, abych se mohl rozhodnout jestli
> prejit, nebo ne?

To je tezke. Obcas mam pocit, ze jedinym + qmailu je to, ze ho napsal DJB,
a obcas si ani nejsem jisty, zda to je + :) Kazpopadne, pokud vam qmail
vyhovuje a funguje, proc menit? V Debianu qmail je, ale kvuli uchylne DJB
licenci (on to sice nenazyva licenci, ale uchylne to je) je v sekci
non-free a navic jen jako zdrojovy balik. To by ale nemela byt velka
prekazka (staci nainstalovat balik qmail-src a jednim prikazem pak vyrobit
binarni deb balicky qmailu).

-- Honza Houstek