qmail nebo postfix?

Peter Surda shurdeek na routehat.org
Pondělí Prosinec 13 12:17:43 CET 2004

On Mon, Dec 13, 2004 at 11:56:47AM +0100, Sv. Patrick wrote:
> Zdravim.
Cau.

> Pouzivam na serveru celkem bez problemu qmail, ale ted prechazim z RedHatu
> na Debian (kvuli security updatum),
Red Hat-u blizsi je napriklad Trustix.

> a tak premyslim, jestli neprejit i na postfix, kterej mi doporucil kamarad.
> Muze mi nekdo trochu nastinit hlavni + a - postfixu a qmailu, abych se mohl
> rozhodnout jestli prejit, nebo ne?
Pouzivam na roznych servroch oba, a aby to fungovalo tak, ako chcem, musel som
na oboch doprogramovat vlastne tooly (spamfilter, virusfilter, vacation,
modifikacie webmailu), lebo s dostupnymi to nezvladalo vsetko, co pozadoval
zakaznik resp. ja. Fungovat viacmenej funguju oba. Osobne mi ale qmail pripada
menej pochopitelnejsi a tazsie konfigurovatelny, a obcas "neprakticky", co
vyplyva z nazorov jeho autora.

> Diky Patrick.
S pozdravom,

Peter Surda (Shurdeek) <shurdeek na routehat.org>, ICQ 10236103, +436505122023

--
                   Press every key to continue.