distribucia na server?

Peter Surda shurdeek na routehat.org
Úterý Prosinec 14 11:59:19 CET 2004

On Mon, Dec 13, 2004 at 05:43:53PM +0100, Jan Houstek wrote:
> A co by sis jako predstavoval pod "distrem optimalizovanym na server"?
To je velmi dobra otazka a musim sa priznat, ze presne defninovane kriteria
nemam, co je mozno na skodu veci.

Mne je zhruba dolezite, aby to nevyzeralo nenazrane, aby boli dlho updaty, aby
boli bezpecne defaulty (pripadne aplikacie opatchovane bezpecnostnymi
rozsireniami), aby distribucia priamo podporovala instalaciu podstatnych
aplikacie (up2date/urpmi/apt-get/swup) a aby sa s tym pohodlne pracovalo (teda
bol dam vim, bash a perl, lebo s nimi travim najviac casu :-)). Free as beer
az take dolezite nie je, ale RHEL je mi jednoducho prilis drahy na to, co
poskytuje.

> Z meho pohledu je napr. Debian, ale klidne i ten RHEL, v podstate
> vyhovujici, resp. mnozstvi zasahu, ktere do serverove instalace delam, je
> rozumne male, a stejne jsou to vetsinou natolik specificke veci, ze si jen
> tezko dokazu predstavit, ze by to "optimalizoval" rovnou vendor.
Ked som po nejakej dobe pouzitia porovnaval Red Hat a Trustix, tak som zbadal,
ze optimalizovat na server sa da.

Aby ste ma nepochopili zle: ja principialne ani voci Debianu ani voci RHEL nic
nemam. Sam pouzivam Red Hat a Fedoru na viacerych pocitacoch, aj na servroch
(ale nie RHEL). Red Hat pouzivam uz od verzie 4.2, teda asi 7 rokov. Na nove
servre ho vsak uz nedavam, pokial to zakaznik nepozaduje.

> -- Honza Houstek
S pozdravom,

Peter Surda (Shurdeek) <shurdeek na routehat.org>, ICQ 10236103, +436505122023

--
                   Press every key to continue.