Trustix

Karel Zak kzak na redhat.com
Středa Prosinec 15 09:43:46 CET 2004

On Wed, 2004-12-15 at 08:36 +0100, Ing. Pavel PaJaSoft Janoušek wrote:

> 	Ja ještě déle a nemohu říci, že při představě, že bych někomu
> platil za ES verzi (cca 10.000,- Kč / rok / stroj), případně vyše 1.500$
> za AS a byl spokojený... ano Red Hat neni dnes Linux do verze 9, ani

Ty penize jsou hodne relativni. Pochopitelne pro web server kde udelate
na par banerech nekolik tisicovek mesicne je to blbost. Ale pod DB na
ktere vam jede firma za X mil. je to poplatek nezanedbatelny s tim, ze
cca 7 let by melo byt relativne bezproblemovych.

> Fedora, ale těch problému je tam nezdravě mnoho (a Enterprise maji
> taktéž jak již zaznělo 3 mesíční cyklus => chyba (nikoli security
> update) v jednom cyklu JE OPRAVENÁ nikoli ASAP, ale až v dalším
> kvartálu!).

A co si polozit otazku proc to tak je? Uprimne dokud jsem nevidel ten
proces kterym kazdy takovy balicek projde tak bych take nechapal.
Zjednodusene jde o to, aby oprava opravdu opravila a aby update (jako
celek!) prosel a to i na stojich kde se dela update automaticky. Proto
se to vzdy pripravuje jako konzisteni celek a jako celek se to testuje.
Nemluve o tom, ze ty chyby musi nekdo prebrat, rict co bude a co nebude
pro nasledujici kvartal apod.

Proste to neni ani nahodou bugzilla -> maintainer -> update. To by bylo
az moc velke dobrodruzstvi nechat to na jednom cloveku.

Jinak neni nic nenormalniho pokud do buzilly uvedete, ze by bylo pekne
pokud by vam vyvojar poslal nejaky workaround nebo neoficialni balicek
na otestovani opravy -- vetsina lidi je za feedback od uzivatelu celkem
rada.

Tim vsim jsem nechtel rict, ze "RH is the best" -- je to jedna z moznych
cest. Stejne dobre muze nekomu poslouzit treba Debian apod. Vzdy zalezi
co, na co a za kolik. Bohuzel vetsina debat na tema nejlepsi distribuce
(databaze, editor, ...) se vede bez tohodle zakladniho zadani.

	karel

--
Karel Zak <kzak na redhat.com>