Trustix

Karel Zak kzak na redhat.com
Středa Prosinec 15 10:37:15 CET 2004

On Wed, 2004-12-15 at 09:58 +0100, Ing. Pavel PaJaSoft Janoušek wrote:

> 	Ale moje poznámka se neubírala směrem kritiky tohoto postupu...

 Ok. Tak to jsem si nerozumeli :-)

> 	Je zvláštní a čím dál více pozoruji, jak nejprve "Geekove" se
> bijou v prsa, jak jsou dobří oproti MS a jiným hnusným korporacím (z
> jejich pohledu), pracují nějak, nedaří se (vznikají průsery) a výsledek
> je takový, že nakonec ADOPTUJÍ postupy, které právě tyto korporace
> používají (případně vymyslely), aby eliminovali rizika a průsery -
> alespoň v míře jaké jsou těmito postupy schopny podchytit... - nepřipadá
> Ti to směšné?

Ano. Dobry postreh. Ale je to prirozeny vyvoj. I drivejsi debaty v teto
konferenci jsou dukazem, ze o techto postupech a tom, ze by bylo dobre
je prijmout se vedelo. Bohuzel komunita jako celek je prijima daleko
pomaleji. Osobne vidim dva duvody -- ego a vek. Postupem casu v prumeru
lide okolo linuxu starnou a na zaklade vlastnich zkusenosti vidi, ze
nektere veci je treba delat jinak. Skupina techto lidi tu proste pred
deseti lety jeste nebyla a ta cesta se musela se vsim co k tomu patri
proslapat.

To, ze urcite postupy adoptuji linuxove firmy neni jen zalezitosti
samotneho software, ale proste toho, ze pokud chteji spolupracovat s
okolnim komercnim svetem tak museji pracovat tak, aby je tento svet
chapal. Jediny rozdil pak je vetsinou v pristupu k linuxove komunite a
OpenSource ktery je podle mne specificky a je urcitou odlisnosti od
beznych komercnich software firem.

	Karel

--
Karel Zak <kzak na redhat.com>