ALSA a dva nezavisli uzivatele

Jan Kasprzak kas na fi.muni.cz
Čtvrtek Prosinec 16 12:32:05 CET 2004

	Zdravim,

Mam pocitac ktery ma dve graficke karty, klavesnice a mysi a chova se
tak jako dve nezavisla pracoviste (vice na strance
http://cambuca.ldhs.cetuc.puc-rio.br/multiuser/). K dokonalosti
chybi jeste to, aby kazdy uzivatel mohl i prehravat svoje vlastni zvuky.

Mam zvukovou kartu, ktera zrejme umi 6 kanalu - na kazde pracoviste by mi
bohate stacily dva kanaly (jde o hudbu, ne o hry). Jde nejak zpusobit,
abych mel dve zarizeni /dev/dsp a /dev/dsp1 tak, ze fyzicky jedno pujde
do "front" vystupniho jacku a druhe do "rear"? Je tech 6 kanalu opravdu
nezavislych, nebo tohle reseni nejde pouzit?

Jak rikam, nejde o zpracovani zvuku, jen o prehravani. Dobre by bylo
umet nezavisle regulovat hlasitost, ale neni to podminkou. Muze to byt
implementovane i pres aRts, esd nebo jine castecne softwarove reseni.

S timhle se vaze jeste podobny problem - pouzivate nekdo softwarove
telefony? Jde o to, ze kdyz si uzivatel necha v pocitaci/v zesilovaci
zastrcena sluchatka, tak reproduktory jsou potichu a tim padem neni slyset
vyzvaneni. Kdyby slo jeste treba paty kanal zapojit uplne nezavisle
do nejakeho maleho reproduktoru jen pro "vyzvaneni" telefonu, bylo by
to uplne sqele.

	Diky za kazdy tip.

-Yenya