Gimp, fotky a barvy (profily)

Simeth, David David.Simeth na skoda-auto.cz
Čtvrtek Prosinec 16 16:51:50 CET 2004

Ahoj

> * Umi Gimp cist barevny profil, je-li embedovany v JPEG souboru?

Mozna umi precist ale pracovat s nim v podstate neumi

> * Mam-li JPEG s embedovanym profilem, necha Gimp ten profil v obrazku
> 	pri ukladani? Pokud ne, je lepsi mit profil bokem v samostatnem
> 	souboru a nejak provadet konverzi?

V pripade gimpu je nejlepsi si v minilabu vyzadat, testovaci foto s original
souborem a podle fotky zkalibrovat vystup na monitoru nez s v linuxu hrat s
profilem.

> [...]
> 	nastaveni neutralni sede, Auto levels, nebo zmenu
> Gamma). na puvodnim
> 	obrazku bez konverze profilu, je jeste pro takoveto uprave
> 	platny ten puvodni barevny profil, nebo jeho ponechanim
> 	v obrazku spis vic zkazim nez vylepsim?

> * Tataz otazka pro jine operace v Gimpu (skalovani obrazku,
> doostreni, ...)
> 	projevi se zde ve kterem barevne prostoru pracuju
> (resp. co je lepsi)?
> * Jaky je rozdil mezi Adobe-RGB, RGB a sRGB? Monitor pracuje
> v nekterem
> 	z techto prostoru, nebo to jeste je neco jineho?

AdobeRGB je ma sirsi barevny prostor, sRGB je myslim nejmensi ale mel by byt
nejpresneji implementovan v ruznych zarizenich.

> * Muj fotak krome sveho barevneho prostoru umi ukladat i data
> v techto *RGB
> 	prostorech. Je to lepsi nebo horsi nez jeho nativni prostor (a
> 	pripadne i embedovany profil) a nasledna konverze?

Pokud nepracujete s dobre nakalibrovanym strojem(pravidelna kalibrace nutna)

je lepsi ponechat v sRGB a jen si pravidelne zkalibrovat monitor proti
originalu z labu a vytisku

> * A vubec - je lepsi pracovat stylem: prevest fotku do
> nejakeho (ktereho?)
> 	prostoru *RGB, upravit, ulozit, prevest do ICC profilu minilabu,
> 	a nechat vyvolat, nebo se mam snazit ten krok s prevodem do *RGB
> 	vyeliminovat a delat rovnou prevod mezi prostorem fotaku a
> 	prostorem minilabu?

Ja mam koupeny Photoshop a rozbehany pod wine, fotim do rawu v AdobeRGB
fotky ukladam do 16bitoveho tifu, pri tisku je pak prevedu na potrebne
rozliseni, doostrim, prevedu na 8bitovi tif a nakonec prevadim do prostoru
sRGB a nenecham je na to v labu sahnout :) tisknu v <reklma>fuji</reklama>
sice mam jejich profil ale tohle se mi osvedcilo nejvic. Pripadne jine
otazky spis asi soukromne.

--

David Simeth

PDZ - Prodej a marketing originální díly/příslušenství západní Evropa/zámoří
tel.:     +420 326 824102
cel.:     +420 777 647251
fax:      +420 326 824501
e-mail:   david.simeth na skoda-auto.cz
e-mail:   dany.pill na seznam.cz

Zakon se vzdycky nakloni tak, aby chranil silne a utlacoval
slabe. Zavislost na sile rozlepta spravedlnost.

				    - KORUNNI PRINC RAPHAEL CORRINO
				 		    Pravidla Civilizace