hardware pro amd64 a Linux

Jan Kasprzak kas na fi.muni.cz
Neděle Prosinec 19 20:59:18 CET 2004

Dalibor Straka wrote:
: On Sun, Dec 19, 2004 at 07:29:15PM +0100, Michal Kubecek wrote:
: > On Sun, Dec 19, 2004 at 05:19:57PM +0100, pp wrote:
: > > Chtela bych si nechat postavit pocitac s procesorem amd64 patice 754.
: >
: > Především bych doporučoval zvážit, jestli by nebylo vhodnější zvolit
: > socket 939. Není o tolik dražší, umí toho víc (hlavně dual channel řadič
: > pamětí) a se socketem 754 se do budoucna počítá už jen pro Semprony.
: >
: Uz, uz jsem chtel napsat to same, ale vidim, ze me nekdo predbehl.
: Patici 754 rozhodne ne. Nebude podporovana.
:
	Nechci se vam michat do debaty o HW se kterym nemam zadne zkusenosti,
ale: To ze 939 ma dva pametove radice, je samozrejme platny argument.
To ze "nebude podporovana" rozhodne neni platny argument.

	Kolikrat jste v nejakem skutecne pouzivanem HW upgradovali
jen procesor nebo jen zakladni desku bez celeho zbytku systemu?

	Ja mam zkusenosti - i z velkych serveru -
ze jak se pocitac nakonfiguruje na zacatku, tak se provozuje po celou
dobu zivotnosti - maximalne se dokupuje pamet nebo disky. Pripad kdy
jsme upgradovali jen procesor si pamatuju pouze jeden, a to bylo tusim
dokoupeni dalsi CPU desky do fakt velkeho stroje. Ale i to bylo uz tak
drahe, ze jsme zvazovali, jestli radsi nekoupit o generaci novejsi a
o tridu nizsi server, protoze vykonove i cenove to bylo skoro stejne.

	Kazdopadne jediny duvod kdy si kupovat "upgradovatelny" HW
na urovni rychlejsich procesoru je, ze vite ze tak do pul roku budete
mit dalsi penize ktere ted nemate, nebo ze nemate odhadnute jaky vykon
bude vase aplikace potrebovat, a muze se ukazat, ze po nasazeni
(tak do pul roku) budete muset upgradovat. Jine pripady spadaji vyhradne
do kategorie "lobby vyrobcu hardwaru".

-Y.