ipacsum - problém s porušenou databází

František Štrupl funny6 na quick.cz
Neděle Prosinec 19 22:47:08 CET 2004

Dobrý den,

zprovoznil jsem IP Accounting pomocí balíku ipac-ng, ale při jeho
používání se vyskytly se následující potíže:

Program fetchipac načte pravidla nastavená v souboru rules.conf naprosto
bez problémů a nějakou dobu dokonce funguje i výpis výsledků užitím
ipacsum. Avšak cca po 30 minutách si ipacsum místo zobrazení množství
přenesených začne stěžovat na porušenou databázi se záznamy:

GDBM storage returned too many data for timestamp 1103472001 Aborting
/usr/sbin/fetchipac: data corrupted
IP accounting summary
Host: platon / Time created: 2004/12/19 22:13:22 CET
Data from 2004/12/19 14:49:26 CET to 2004/12/19 22:13:22 CET

Na internetu jsem sice objevil několik diskuzí, v nichž si uživatelé
stěžovali na totožný problém, ale vždy se jednalo o verzi 1.27, přičemž
řešením byl přechod na novější verzi. Já nyní používám ipac-ng-1.30, ale
problém přesto zůstal.

Jinak jádro je linux-2.6.9-gentoo-r9 a fetchipac spouštím cronem každé dvě
minuty.

Případná suamrizace starších dat nemá na výskyt problému vliv.

Díky za případné rady

--
František Štrupl
student