USB storage

Michal Kubecek mike na mk-sys.cz
Pondělí Prosinec 27 12:35:43 CET 2004

On Mon, Dec 27, 2004 at 11:24:57AM +0100, martin.konference na seznam.cz wrote:

> mam dotaz ohledne automatickeho pripojovani usb flash disku. Ve starsich
> distribucich jsem si rucne vlozil radek do /etc/fstab a flash disk rucne
> pripojoval/odpojoval. Nyni jsem nainstaloval Mandrake 10.1 a po vlozeni usb
> disku se vytvori adresar v /mnt a disk se sam primountuje. To se mi docela
> libi, jen bych chtel, aby se pouzilo jine jmeno adresare, misto /mnt/...
> napr. ~/usb. Prolezl jsem adresar /etc 3x tam a zpet, ale nikde jsem nanasel,
> kde by se to dalo nastavit. Dival jsem se na SuSE 9.1 a tam se to chova
> podobne, jen jmeno adresare je jeste mnohem "horsi".

SuSE 9.1 používá persistentní jména, která sice vypadají děsivě, ale
mají tu základní vlastnost, že se nemění (na rozdíl od věcí jako eth0,
eth1, sda nebo sdb). Automatické přimountování provádí hotplug, kdysi
jsem se snažil zjistit, jak by se to dalo přejmenovat, ale nepodařilo
se, takže jsem to vzdal.  Nejjednodušší by asi bylo jednou to připojit,
podívat se, jak to jméno vypadá a udělat si symbolický link. S KDE by to
nemělo souviset.

							  Michal Kubeček